Gyakori probléma hogy egy vállalkozó szeretne egy külsőst vagy saját emberét megbízni a Facebook hirdetési fiókja kezelésével. De máris jönnek a problémák: mit, hol és hogyan kell beállítani? Ha te is ebben a cipőben jársz, akkor olvass tovább, mert megmutatom neked lépésről lépésre, teljesen a nulláról kezdve, milyen beállításokra van szükséged.

Alapvetően 3 fő lépést veszünk végig. Ha bármelyik nálad már rendben van, nyugodtan ugord át.

Fontos! A Facebook felülete gyakran változik. Ha nálad most másképpen néz ki a felület, ne ijedj meg, próbálj a logika mentén haladni!

1. lépés: Hozz létre Facebook Vállalkozáskezelő fiókot!

Mielőtt bármibe belekezdenétek, az a legjobb, ha már rendelkezel Vállalkozáskezelő fiókkal. Ha neked már van, akkor ezt a lépést ugord tovább! Ha még nincs, akkor csináld velem!

Miért fontos a Facebook Vállalkozáskezelő fiók?

Az én magánvéleményem – és nagyon sok más vállalkozóé is -, hogy a Facebook Vállalkozáskezelő nem könnyíti meg az életünket. Viszont vannak olyan beállítások, amelyeket enélkül egyszerűen nem tudsz megtenni.

Alapvetően egy hirdetési fiók működik Vállalkozáskezelő nélkül is, de mióta az Apple korlátozta a mérési lehetőségeket, nem tudod megfeleltetni a weboldalad az iOS14-nek, ha nincs Vállalkozáskezelő fiókod. Enélkül pedig teljesen irreális eredményeket fogsz látni.

Hogyan hozd létre a Facebook Vállalkozáskezelő fiókot?

Ez az a lépés, amit én nem tudok neked megcsinálni, mert én már elértem a maximálisan létrehozható fiókok számát. De ez nem akadály, mert egy fiók létrehozása csak néhány lépésből áll.

  1. Nyisd meg a Facebook Vállalkozáskezelőt: https://business.facebook.com/overview!
  2. Kattints a jobb felső sarokban lévő Fiók létrehozása gombra!Facebook Vállalkozáskezelő fiók létrehozása - 1 - Online Specialista
  3. Add meg a kért adatokat!Facebook Vállalkozáskezelő létrehozása - 2 - Online Specialista

2. lépés: A Facebook Vállalkozáskezelő fiók összekötése a Facebook oldaladdal

Elsőként összekötjük a Facebook oldalad a Vállalkozáskezelő fiókoddal. Ehhez a következőket kell tenned:

  1. Lépj be a Vállalkozáskezelő fiókodba: https://business.facebook.com/settings/!
  2. Kattints a baloldali menüsávban a Fiókok\Oldalak menüpontra!Facebook Vállalkozáskezelő - oldal megadása - 1 - Online Specialista
  3. Kattints a Hozzáadás gombra!Facebook Vállalkozáskezelő - oldal megadása - 2 - Online Specialista
  4. Válaszd ki az Oldal megadása lehetőséget!Facebook Vállalkozáskezelő - oldal megadása - 3 - Online Specialista
  5. Kezdd el beírni a Facebook oldalad nevét, majd amint megjelenik, válaszd ki, aztán add hozzá!

3. lépés: A már meglévő hirdetési fiókod összekötése a Facebook Vállalkozáskezelő fiókoddal

Bármilyen hihetetlen is, ha még nem hirdettél, akkor is van hirdetési fiókod. Ha pedig már hirdettél, de csak kiemeléssel, akkor lehet, még nem láttad, hogyan is néznek ki a hirdetéseid a Hirdetéskezelőben.

Ahhoz, hogy lásd a hirdetési fiókod, kattints ide: https://www.facebook.com/adsmanager/manage!

Itt a Kampányok felirat mellett találsz egy legördülő menüt, ahol van egy hosszú számsor. Ez a hirdetési fiókod kódja, és most erre lesz szükségünk. (Én ezt most egy szürke téglalappal kitakartam, hogy elkerüljem a visszaéléseket, de a képen látod, hol kell keresned.

Facebook Vállalkozáskezelő - hirdetési fiók megadása - 1 - Online Specialista

Csak pár kattintás, és már össze is tudod kötni a hirdetési fiókod a Vállalkozáskezelő fiókoddal:

  1. Kattints a baloldali menüsáv Fiókok\Hirdetési fiókok menüpontjára!Facebook Vállalkozáskezelő - hirdetési fiók megadása - 4 - Online Specialista
  2. Kattints a Hozzáadás gombra!Facebook Vállalkozáskezelő - hirdetési fiók megadása - 5 - Online Specialista
  3. Válaszd ki a Hirdetési fiók megadása lehetőséget!Facebook Vállalkozáskezelő - hirdetési fiók megadása - Online Specialista
  4. Add meg a hirdetési fiókod azonosítóját, majd a kék gombra kattintva add hozzá a Vállalkozáskezelő fiókodhoz!Facebook Vállalkozáskezelő - hirdetési fiók megadása - 7 - Online Specialista

4. lépés: Új személy hozzáadása a Facebook Vállalkozáskezelő fiókhoz

Az utolsó lépés, hogy hozzá kell adnod az új személyt (a hirdetőd) a Facebook Vállalkozáskezelő fiókodhoz. Ezután neki még lehetnek teendői, de innentől kezdve mindent látni fog.

Itt jön az a kérdés, hogy milyen szintű jogosultságot adj ki? A következőket javaslom:

  • Én személy szerint nem szeretem a hirdetőnél magasabb szintű jogosultságot, mert nincs rá szükség, a biztonságosságot tekintve sem előnyös. Azonban fontos, hogy például a bevételi adataid is lássam, mert ez nagyban segíti a hirdetések optimalizálását.
  • Egy esetben szoktam kérni admin jogkört: akkor, ha még nincs minden rendben beállítva. Itt arra gondolok, hogy még nincs elhelyezve a weboldaladon a Facebook követőkód (pixel) vagy nincs beállítva az iOS14-nek való megfeleltetés – ha nem volt Facebook Vállalkozáskezelő fiókod, akkor az utóbbi biztosan nincs rendben.

Hogyan csináld?

  1. Kattints a baloldali menüsávban a Felhasználók\Emberek menüpontra!Facebook Vállalkozáskezelő - új személy hozzáadása - 1 - Online Specialista
  2. Kattints a Hozzáadás gombra!Facebook Vállalkozáskezelő - új személy hozzáadása 2 - Online Specialista
  3. Add meg a hirdetőd e-mail címét, és hagyd azon a beállításon, hogy „Hozzáférés munkatársként” – kivéve, ha admin jogkörben egyeztetek meg! Ezután kattints a Tovább gombra!Facebook Vállalkozáskezelő - új személy hozzáadása - 3 - Online Specialista
  4. Felugrik egy ablak, ahol meg tudod adni a jogosultságokat. Fontos: itt több beállítás lesz, ezért még egyelőre NE kattints a Meghívás gombra!
  5. Elsőként a Facebook oldalhoz adj hozzáférést! Ehhez az Oldalak menüpontban keresd ki az oldalad, és az Objektumok kiválasztása sávban jelöld meg! Ezután csúsztasd el a csúszkát a Hirdetések létrehozása és – amennyiben neked nem probléma ennek megadása – a Bevételre vonatkozó elemzési adatok megtekintése mellett!Facebook Vállalkozáskezelő - új ember hozzáadása - 4 - Online Specialista
  6. A következő lépésben tudod megadni a jogosultságot a hirdetési fiókod kezeléséhez. Ehhez ugyanezen az ablakon menj a Hirdetési fiókokra, majd – ha több van – válaszd ki a megfelelő fiókot és csúsztasd el jobbra a csúszkát a Kampányok kezelésénél!Facebook Vállalkozáskezelő - új személy hozzáadása - 5 - Online Specialista
  7. Ha van Facebook boltod, akkor van katalógusod is. Ezt is meg lehet hirdetni, ezért érdemes hozzá jogosultságot adnod. Ugyanebben az ablakban menj a Katalógusokra, válaszd ki a katalógust, majd csúsztasd el a csúszkát a Hirdetések létrehozása pontnál!Facebook Vállalkozáskezelő - új személy hozzáadása - 7 - Online Specialista
  8. A képponthoz (más néven Facebook követőkódhoz vagy pixelhez) is fontos hozzáférést adnod, ugyanis enélkül bizonyos hirdetés típusoknál gondban lesz a hirdetőd. Menj ugyanezen az ablakon a Képpontokra, jelöld meg a képpontot, majd csúsztasd el a csúszkát a Képpont kezelésénél. Azért érdemes itt teljes körű irányítást adni, mert így a hirdetőd nagyon hasznos célközönségeket (akiknek megjelenik a hirdetés) is létre tud hozni.Facebook Vállalkozáskezelő - új ember hozzáadása - 6 - Online Specialista
  9. Az utolsó beállítás az Instagram-fiókok területen van – szintén ugyanezen a felületen. Jelöld meg az Instagram-fiókot, majd adj hozzáférést a Hirdetéseknél lévő csúszkával.Facebook Vállalkozáskezelő - új ember hozzáadása - 8 - Online Specialista
  10. Ezután nincs más dolgod, csak kattints a Meghívás gombra!
  11. Most a hirdetőd kap egy e-mailt a Facebooktól, ahol el kell fogadnia a felkérést. Érdemes szólnod neki, hogy beállítottál mindent, ugyanis ritkán előfordul, hogy nem érkezik meg az e-mail.

Remélem, a fentiek alapján sikerül beállítanod a Facebook Vállalkozáskezelőt és megadnod a szükséges jogosultságokat!

Ezek a cikkek hasznosak lehetnek a számodra: