A Meta bejelentette, hogy ha az iOS rendszeren tervezett Facebook alkalmazáson belül emelsz ki tartalmakat, akkor az Apple-n keresztül fog történni a számlázás, és ezért az Apple 30%-os szolgáltatási díjat számol fel. Ez az áremelés, illetve plusz szolgáltatási költség 2024 februárjától érvényes.

Ezt mosd olvasd el újra, mert nem mindenkire vonatkozik a díj!

Mi is pontosan ez a szabályozás?

A Meta a következő tájékoztatást adta:

2024 februárjától, ha tartalmakat emelsz ki az iOS rendszerre tervezett Facebook alkalmazásban, az Apple vállalaton keresztül zajlik majd a számlázás.

Ennek keretében az Apple 30%-os szolgáltatási díjat számít fel a hirdetés teljes összege után (az esetlegesen alkalmazandó adók levonásával). Ezt a szolgáltatási díjat az Apple számítja fel, nem a Facebook vagy a Meta.

Hogyan kerüld a 30%-os áremelést?

A jó hír, hogy ez a 30%-os áremelés nem mindenkire vonatkozik és elkerülhető:

  • Ne használd az iOS rendszerre tervezett Facebook alkalmazást hirdetések indítására! Helyette használhatsz például asztali számítógépet, laptopot vagy a mobilod böngészőjét (például Google Chrome).
  • Ha szeretnéd felötleni az egyenleged, ne az applikáción belül tedd ezt meg! Helyette használj számítógépet vagy a mobilod webböngészőjét!
  • Használd kiememlésre a Meta Business Suite-ot! Jelenleg a Meta Business Suite alkalmazás kivétel a 30%-os díj alól.
  • Használd a Hirdetéskezelőt! Ezzel jársz a legjobban. Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni a hirdetéseidből, akkor a kampányaidat a Hirdetéskezelő segítségével indítsd el! Ez az a felület, amelyen tökéletesre tudod finomhangolni a hirdetéseid, csak ismerned kell a trükkjeit.
  • Ne használj kiemelést! Bár a kiemelés bizonyos esetekben jó, a Hirdetéskezelőből is meghirdetheted a posztjaid, ráadásul ott még finomhangolni is tudod (lásd az előző pontot)! Viszont az algoritmus jelenlegi működése olyan, hogy a kiemeléseket, a posztok bármilyen formában történő (ezalatt a Hirdetéskezelőt is értem) meghirdetését hátrasorolja.

Teljesen feleslegesen fizetsz 30%-os szolgáltatási díjat az Apple-nek, ha azt el is kerülheted. A legjobban akkor jársz, ha a Hirdetéskezelőt használod, és kerülöd a posztok meghirdetését!

Forrás: A Meta erre vonatkozó tájékoztatója