A Facebook hirdetés típusokat érdemes megismerned, ugyanis jelentősen befolyásolhatja a hirdetésed sikerét, hogy melyiket választod. Milyen Facebook hirdetés típusok léteznek és melyek a legfontosabb jellemzőik? Extra tippeket is kapsz tőlem, hogy sikeresen tudj hirdetni.

A Facebook hirdetés típusok

Alapvetően 4 fajta Facebook hirdetés típust különböztetünk meg. Mindegyiknek megvan a maga sajátossága, előnye és hátránya. Elsőként nézzük meg ezeket általánosságban, majd térjünk ki az egyes Facebook hirdetés típusok speciális jellemzőire is.

A következő Facebook hirdetés típusok léteznek:

  • Kép: ezzel találkozol a legtöbbet, hiszen naponta többször szembe jön veled az üzenőfaladon. A hirdetés egy olyan képet tartalmaz, amellyel a hirdető igyekszik odavonzani a tekinteted. Lényeges, hogy ez a kép kitűnjön valamiért a többi közül, különben nagyon sokan csak átgörgetnek rajta.
  • Videó: ez egy nagyon hasznos, de valamivel kevésbé használt Facebook hirdetés típus. Talán ennek az lehet az oka, hogy sokan félnek a kamera elé állni. Pedig egy remek termékbemutató, egy bizalmat építő videó nagy sikert tud aratni. Még az sem feltétlenül baj, ha te nem vagy rajta. A lényeg, hogy az emberek jobban szeretik a videókat, mint az állóképeket vagy a szöveget.
  • Galéria: legfeljebb 10 db lapozható, görgethető képből vagy videóból áll. Nagyon jól tud működni például webáruházak esetében, ugyanis mindegyik képen más terméket mutathatsz be, és külön-külön be is linkelheted azokat.
  • Kollekció: ez legfőképpen mobilos nézetben előnyös. Van egy kiemelt kép vagy videó, alatta pedig 4 kisebb kép rácsszerűen elrendezve. Különféle sablonok közül választhatsz, hogy kipróbáld, melyik a számodra ideális.

Most pedig nézzük meg az egyes Facebook hirdetés típusok jellemzőit külön-külön!

Facebook hirdetés típusok 1: Kép

A képes hirdetés az egyik leggyakrabban használt, egyben legrégebbi Facebook hirdetés típus. Akkor érdemes használnod, ha nincs költségkereted videó vagy extrább képek létrehozására.

A képes hirdetéseknek két fajtáját különböztetjük meg. Az egyik egy 125 karakteres szövegből és egy képből áll. A javasolt képarány 1,91:1 és 4:5 között van. Ennél a típusnál nem tudsz semmit belinkelni, itt lényegében csak az a cél, hogy a márkád lássák a Facebook felhasználók.

A másik hirdetési típus esetén már helyezhetsz el linket a hirdetésben, így például a weboldalad is meghirdetheted. A javasolt képarány 1,91:1 és 1:1 közé esik azzal a kitétellel, hogy az ajánlott felbontás legalább 1080 x 1080 pixel – ez egyébként az Instagram képméret.

A kép feletti (elsődleges szövegből) kb. 2-3 sor látszódik, a kép alatti főcím 25, a leírás 30 karakter hossz lehet. A hirdetésben van egy gomb is, amely aktivitásra ösztönzi a hirdetés megtekintőit.

Tippek a képes Facebook hirdetés típushoz:

  • Ügyelj arra, hogy a kép mindenképpen kitűnjön az üzenőfalon látható többi kép közül.
  • Fontos, hogy figyelemfelhívó
  • Próbáld ki, hogy a feliratos vagy a szöveg nélküli képet szeretik-e jobban!
  • Egyszerre ne csak egy képes hirdetést indíts el! Teszteld le, hogy melyikre reagálnak jobban!

Facebook hirdetés típusok 2: Videó

A Facebook összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat a videós hirdetésekkel kapcsolatban, ugyanis nagyon nem mindegy, hogyan néz ki mobilon, asztali számítógépen vagy tableten, illetve az sem mindegy, hogy álló vagy fekvő képernyőn nézik-e.

Az az ideális, ha a videó képaránya 9:16 és 19:9 közé esik. A legnagyobb felbontású videót töltsd fel, de ügyelj arra, hogy az megfeleljen a képarányoknak! Legfeljebb 4 GB videót tölthetsz fel. A videó hossza 1 másodperc és 240 perc között lehet.

Az elsődleges (videó feletti) szövegnél itt is legfeljebb 2-3 sor jelenik meg. A videó alatti főcím 25, a leírás 30 karakter hosszú lehet. Amennyiben nem tehetsz linket a hirdetésbe – például a márkaismertség típusú hirdetésnél -, a videó feletti szöveg 125 karakter lehet.

Tippek a videós Facebook hirdetés típushoz:

  • Lehetőleg tegyél rá feliratot, így az is meg tudja nézni, akinek éppen nincs lehetősége meghallgatni.
  • Ne néma videót tölts fel, hanem legyen alatta valamilyen hang – beszéd, zene vagy mindkettő.
  • Amennyiben zene is van a videóban, ügyelj arra, hogy az jogtiszta legyen!
  • A videó első néhány másodpercében (kb. 3 másodperc) hívd fel a figyelmet a videó témájára, különben sokan nem fogják megnézni. Mindössze ennyi időd van felkelteni az emberek érdeklődését.
  • Vedd figyelembe, hogy a túl hosszú videót nem fogják végignézni.
  • Itt megemlíteném, hogy sokkal fontosabb, hogy elinduljon a hirdetés, minthogy a tökéletességre törekedj. Ha maximalista vagy, soha nem lesz bevételed! Hirdesd meg, és később majd javítasz rajta, ha kell.

Facebook hirdetés típusok 3: Galéria

A galéria Facebook hirdetés típus esetében minimum 2, legfeljebb 10 db képet vagy videót tudsz elhelyezni lapozós formában. Mindegyikhez saját hivatkozást, azaz linket tudsz betenni. Ez nagyon jól alkalmazható, ha egyszerre több terméket hirdetnél meg vagy a képeken keresztül elmesélnél egy történetet – ez nagyon jól felkeltheti az emberek figyelmét.

Ha képet hirdetsz meg, a kép jpg vagy png lehet, legyen legalább 1080×1080 pixel. A javasolt képarány: 1:1. Ha videót szeretnél meghirdetni, az legfeljebb 240 perc és 4 GB lehet.

Ennél a Facebook hirdetés típusnál is van elsődleges (kép feletti szöveg), amelyből 125 karakter látszódik. A kártya alatti főcím 25, a leírás 20 karakter lehet.

Tippek a galéria Facebook hirdetés típushoz:

  • Ne félj ezt használni, mert sokkal több értékes linket tehetsz egy hirdetésbe!
  • Teszteld le, hogy a galéria vagy a kép, illetve videó típusú hirdetést szeretik-e jobban! Ehhez csak annyit kell tenned, hogy egymással párhuzamosan indítod el őket.
  • Próbáld ki, hogy melyik kép vagy videó a legjobb a galéria elejére. Állíts fel különböző sorrendeket, hogy lásd, hogyan reagálnak!

Facebook hirdetés típusok 4: Kollekció

A kollekció lényegében olyan, mint egy apró webáruház a Facebookon belül. Itt jegyezném meg, mielőtt azok, akiknek nincs honlapjuk csillogó szemekkel belelkesednek, hogy ne támaszkodj csak a Facebookra! Nagyon jó dolog a Facebook, de nem elég! Egy tiltás, és már el is veszíthetsz mindent!

Ez a Facebook hirdetés típus úgy néz ki, hogy van egy kiemelt (nagyobb) kép vagy videó, és alatta pedig a termékek rácsszerűen elrendezve. A hirdetésre kattintó személy a termékekhez jut, ahol kiválaszthatja, melyiket szeretné megvásárolni.

Ennek a Facebook hirdetés típusnak az a hátránya, hogy csak mobilon érhető el, és kizárólag a Facebook és az Instagram hírfolyamon lehet megjeleníteni.

Webáruházak számára nagyon hasznos lehet, ugyanis akár 50 terméket is meg tudsz hirdetni a segítségével.

Javasolt az 1:1 arányú kép vagy videó használata. A hirdetés feletti szövegből 90 karakter látszódik, amíg nem kattint rá az érdeklődő, a hirdetés alatti címsor pedig 25 karakter lehet.

Tippek a kollekció Facebook hirdetés típushoz:

  • Próbáld ki, nem veszíthetsz vele semmit! Azonban arra ügyelj, hogy teszteld le a többi Facebook hirdetés típussal szemben, hogy lásd, melyik hoz több vevőt!
  • Válogasd össze a legkeresettebb termékeket vagy azokat, amelyeket éppen akciózol, esetleg valamilyen okból ki akarsz szórni.

 

Még egy nagyon fontos dologra szeretném felhívni a figyelmed. A képek és a videók tartalmára is kitér a Facebook hirdetési szabályzata. Mielőtt elkezded kipróbálni a fent ismertetett Facebook hirdetés típusokat, olvasd el a szabályzatot, ugyanis ezt a Facebook nagyon szigorúan veszi!

A Facebook hirdetés trükkökről pedig már írtam egy korábbi cikkemben. Olvad el, megéri!