A közösségi média platformok ereje meghatározóan növekszik Magyarországon is. Egyre jobban azt látom, hogy aki nem építi eléggé erősen a márkáját, az bizony alulmarad. Viszont minden vállalkozó időhiányban szenved, és éppen emiatt jogosan merül fel benned a kérdés: „Melyik az a közösségi média 2025-ben, amelyiken jelen kell lennem?”.

Erre a kérdésre már biztosan hallottad azt a sablonválaszt, hogy „ott, ahol a célközönséged is jelen van”. Ez mind szép és jó, de ha itt véget is ér a javaslat, akkor nem sokra mész vele.

Közelítsük meg a problémát két oldalról:

  • egyáltalán melyik közösségi média felületet, hányan használják Magyarországon és
  • hol, kik vannak jelen?

Hányan használják a különböző közösségi média platformokat 2025-ben?

Vállalkozóként jó hír, hogy a DataReportal adatai szerint Magyarországon 2024-ben (ezek a legfrissebb adatok) 7,29 millió közösségi média felhasználó volt. Ez a teljes lakosság 72,4%-a, tehát közel háromnegyede.

A 18 év feletti felhasználók száma 6,56 millió fő. Bár nem ismertek a pontos számítási adatok, azért itt megjegyezném, hogy sok fiatalkorú felnőttként regisztrál, tehát a számokat érdemes fenntartásokkal kezelni. Ennek ellenére én úgy gondolom, azért nem egy rossz szám a teljes lakossághoz viszonyítva.

Bár ez nem feltétlenül kiemelten kezelendő adat, de a közösségi média oldalak felhasználóinak 51,7%-a volt nő, 48,3%-a pedig férfi.

Térjünk rá a lényegre, a különböző közösségi média platformokra!

A 6 legkedveltebb közösségi média felület Magyarországon

Nézzük meg, hogy az egyes közösségi média felületeken hányan, illetve kik vannak jelen!

YouTube

Úgy gondolom, nem meglepő, hogy az első helyen 7,29 millió magyar felhasználóval a YouTube áll.

Köztudott, hogy a YouTube iszonyatosan megnyomta a megjelenített hirdetések számát, így nem csodálkozom azon, hogy a teljes magyar lakosság 78,9%-át lehetett ott elérni 2024-ben hirdetésekkel.

Azért hozzáteszem, ennek a sikerességét mindenképpen érdemes tesztelni, ugyanis azért a vevőszerzési költség nem feltétlenül olcsóbb. Ami a célközönséget illeti, a YouTube-on szinte mindenről találsz tartalmat. Tudod keresőoptimalizálni a YouTube videókat, így még több embert érhetsz el.

Összességében legyen bármi is a témád és bármilyen is a célközönséged, a YouTube nagyon sokat segíthet abban, hogy kiépítsd a hitelességed és a bizalmat. Nem beszélve arról, hogy a legjobb videók bekerülnek a Google keresőjébe is.

Facebook

A Facebook az a közösségi média felület, amelynek sokak szerint már leáldozott. A baj csak az, hogy ezt is a Facebookra írják ki – nem véletlen.

Tehát nem, 2025-ben még egyáltalán nem áldozott le a Facebooknak! Sőt!

2024-ben 5,35 millió felhasználója volt. Nem állítom, hogy az algoritmus nekünk, vállalkozóknak kedvez. Egyre kevésbé érzem ezt. Azonban ettől még a számok magukért beszélnek. A többségnek még mindig megéri hirdetni a Facebookon.

A DataReportal adatai szerint Facebook hirdetésekkel a teljes magyar lakosság 53,1%-át el tudod érni. Mivel a Facebook a 13 éven felettieknek engedélyezi csak a platform használatát (az más kérdés, milyen születési dátumot jelölnek meg regisztrációkor), így ezt is beleszámítva a Facebook által engedélyezett – tehát a 13 éven felüli – regisztrálók száma a potenciális felhasználók 60,7%-nak felel meg.

Mivel a Facebook – a YouTube mellett – az egyik olyan felület, ahol a legtágabb a regisztráltak életkora és érdeklődési köre, így jelenleg ez a közösségi média felület, amelyet vállalkozóként – néhány ritka esetet kivéve – nem kerülhetsz el.

TikTok

A TikTok mára már megelőzte az Instagramot. 3,24 millió 18 éven felüli felhasználóval rendelkezett, mely szám évről-évre folyamatosan növekszik. Ez azt jelenti, hogy a 18 éven felüli felnőttek 39%-át lehetett ott elérni.

Bár a hirdetéseket a legtöbben még ki sem próbálták vagy csak éppen elkezdték kitapasztalni, a hirdetéseken keresztüli elérések száma jelentősen megnövekedett. A TikTokon jelenleg még valóban a fiatalabb célközönséget éred el, de már korántsem korlátozódik a tizenévesekre. Ahogyan a Facebook vagy az Instagram esetében is így volt/van, a TikTok felhasználóinak átlagéletkora is folyamatosan növekszik. Ma már könnyen eléred ott a 30-as, sőt a 40-es korosztály egyre meghatározóbb részét is.

Instagram

Az Instagramon 2,7 millió magyar felhasználó volt jelen. Hirdetéssel az internethasználók 29,2%-át lehetett elérni. Bár az Instagramot sokan gondolhatják inkább női platformnak, azonban a felhasználóknak csak 56,6%-a nő, 43,4%-a pedig férfi.

Az Instagramról már nem tudom elmondani, hogy rendkívül széles az ott jelen lévő célközönség. Ha a te vállalkozásod jelentős részben építi esztétikus képekre, videókra az online jelenlétét, akkor viszont mindenképpen érdemes ezen a közösségi média felületen is jelen lenned. Hozzáteszem, a Meta Business Suite-on keresztül tényleg csak pár kattintás a poszt megosztása.

Pinterest

A Pinterest felhasználóinak száma 2,09 millió volt. Ez a szám a teljes lakosság 22,6%-ának felel meg. A Pinterest egy kifejezetten női platform, ahová leginkább inspirálódni járnak. A felhasználók 71,1%-a nő.

A Pinterestnek megvannak a maga témakörei, így ott akkor érdemes jelen lenned, ha ezek valamelyikét a sajátodnak mondhatod. A Pinterest nagy előnye, hogy keresőoptimalizálható, és ezáltal nemcsak a Pinterest felületén jelenhetsz meg jobb helyen, hanem a Google képkeresőjében is.

LinkedIn

A LinkedInen 1,6 millió felhasználót számolhatunk. Ez a teljes magyar lakosság 15,9%-a. Ez az egyetlen olyan közösségi média felület, ahol jelenleg egyenlő a nemek aránya, azaz 50-50%.

Mivel a LinkedInen speciális célközönség van jelen, emiatt ezeket az adatokat másként kell értelmezni. Az biztos, ha a B2B (vállalkozói) piacon tevékenykedsz, azaz legfőképpen az üzletemberek, a cégtulajdonosok, a döntéshozók a célközönséged, akkor a LinkedIn valóban jó közösségi média felület a számodra. Emellett pedig itt eléred a HR-eseket is, azaz a humánerőforrás-szakembereket és azokat az adminisztratív alkalmazottakat, akik nyitottak új álláslehetőségre.

Egyéb közösségi média felületek

Az X (korábban: Twitter) az 1,46 millió felhasználójával és a Snapchat az 1,16 millió regisztrálójával még a speciális célcsoportra koncentráló LinkedIn mögött is elmaradnak hazánkban.

Mit vegyél figyelemebe a közösségi médiában 2025-ben?

A YouTube erejét véleményem szerint nem kell magyarázni, hiszen a világ második legnagyobb keresőjéről beszélünk.

A Facebook regisztrálóinak száma lassú csökkenést mutat, viszont még nem teheted meg, hogy vállalkozóként elhagyd ezt közösségi médiát 2025-ben.

A TikTok egyértelműen dinamikusan növekszik, tehát ott számíts rá, hogy egyre nehezebb lesz labdába rúgnod!

A többi közösségi média felület is lassú növekedést mutat, ami a felhasználók számát illeti, de lendületüket és a regisztráltak számát tekitnve még messze elmaradnak a többitől.

A közösségi média platformok jelentős részét képviselik a vállalkozók online jelenlétének. Soha ne abba gondolkodj, hogy melyiken legyél jelen, hanem abban, hogy ott mindenképpen megtaláljanak, ahol a célközönséged is ott van!

Ha sikeres akarsz lenni, ha több bevételt szeretnél, és nem akarod, hogy a konkurencia nyerjen, akkor nincs választásod, a csapból is neked kell folynod! Nagyon kemény és sok munka, kitartást igényel, de megéri!

(A cikk a DataReportal legfrissebb, 2024-es elemzésében foglalt adatok alapján készült.)